به وبلاگ سلام عزیز خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
دانستنیها و مطالب گوناگون
دانستنی از همه جا
دانستنیهای مذهبی
دانستنیهای علمی
دانستنیهای خانه داری
پلاکهای خودرو در ایران
گوناگون از همه جا
سودان
اطلاعاتی راجع به سودان
جدول پروازهای سودان
پیامک
انواع پیامکهای طنز.ادبی.عاشقانه
دعا-زیارت (متون)
دعا
زیارت
حديث
عکس و تصویر
عکسهای طنز
سرگرمی
العربي
القصص و العبر
هل تعلم؟
متنوع
ENGLISH
story
sweet life
ETC
داستان راستان
اضافات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 48
بازدید کل : 248601
تعداد مطالب : 295
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

سلام

سلام و احوال پرسی

رسم و رسومات و آداب و فرهنگ در کشورها و قوم ها تفاوتها و شباهتهایی با هم دارند. یکی از این آداب نحوه سلام و احوال پرسی است. به عنوان نمونه در بیشتر کشورهای دنیا هنگامی که دو فرد یکدیگر را می بینند با هم دست داده و تعارفاتی را رد و بدل می کنند. در کشور عربستان هنگامی که دو نفر آشنا با هم روبرو می شوند پس از دست دادن نوک بینی خود را به هم می مالند ! شاید تعجب کنید ولی این رسم هنوز در شبه جزیره عربستان و به ویژه در بین سران قبایل و حکومت رواج دارد.

در سودان هنگامی که شما با فردی که اولین بار است او را می بینید روبرو می شوید پس از گفتن سلام علیکم یا السلام علیکم با وی دست می دهید.البته از آنجاییکه در بین اهل سنت دست دادن زن و مرد نامحرم دارای احکام مختلفی است تاکید می شود مرد با زن غریبه محجبه دست نداده و به جای آن پس از سلام گفتن دست راست خود را روی سینه خود به نشانه احترام قرار دهد.

چنانچه از آشنایی شما با طرف سودانی مدتی گذشت و احساس نزدیکی ایجاد شد بهتر است پس از سلام و علیک کردن ابتدا دست راست خود را بر روی شانه چپ طرف مقابل زده و سپس به وی دست بدهید. همین حالت هنگام خداحافظی نیز انجام می شود.

چنانچه شما مدت زیادی از یک دوست سودانی دور بوده آید یا با وی خیلی صمیمی شده اید بهتر است هنگام سلام یا خداحافظی پس از دست دادن یکدیگر را در آغوش گرفته و چند بار به کتف های او بزنید. این نهایت ابراز دوستی و محبت است.

عربها و سودانی ها هنگام خداحافظی نیز السلام علیکم می گویند . البته چنانچه طرف مقابل پیش سلام شد شما در پاسخ بایستی بگویید : و علیک السلام یعنی پاسخ سلام علیکم، علیک السلام است نه سلام علیکم.

یکی دیگر از رسوم سودانی نشان دادن مشت و تکان دادن آن است. این حرکت در حقیقت همان نشان شست دست راست در کشورهای غربی است. هنگامی که فردی سودانی از دور مشت دست راست خود را بالا آورده و برای شما تکان می دهد به معنی تایید و حمایت از شماست.

البته برخی افراد یا قبایل به جای مشت ، اگر عصا داشته باشند آنرا بالا آورده و تکان می دهند و گرنه انگشت اشاره دست راست خود را بالا آورده و به نشانه تایید آنرا به شما نشان می دهد.

یک علامت که در بیشتر کشورهای عربی بسیار مشاهده می شود چسباندن نوک انگشتان دست راست به یکدیگر و نشان دادن آن است. این علامت یعنی لطفا صبر کن یا لطفا اجازه بده یا لطفا آرامتر .این علامت در سودان بسیار مشاهده می شود.

[+] نوشته شده توسط رضا در جمعه 30 خرداد 1393برچسب:سودان, در ساعت 18:32 | |
جشن نیمه شعبان در سودان

مراسم جشن میلاد امام زمان  -عج- در اقامتگاه سفیر کشورمان در سودان برگزار شد. برنامه های متنوع جشن نیمه شعبان به همراه گپ و گفت دوستانه برگ دیگری به کتاب خاطرات ایرانیان مقیم سودان افزود. شعر خوانی در خصوص این عید بزرگ توسط آقای بحرانی مدیر مدرسه ایرانیان و خواندن یکی از اشعار حضرت حافظ توسط خانم کوچولو صلواتی ، برگزاری مسابقه ضرب المثل برای بزرگسالان و مسابقه خوردن موز با دست بسته ! برای کودکان و نوجوانان بخشهایی از این مراسم خاطره انگیز بود.

آقای دکتر جویجری سفیر محترم کشورمان نیز در سخنان کوتاهی به شرح این حادثه بزرگ پرداخت و در نهایت شام ایرانی پایان بخش برنامه بود. با توجه به حوادث عراق که در آن تروریستهای داعش مردم این کشور را به خاک و خون کشیدند ، حاضرین در مراسم برای سرکوبی و شکست تروريستها سوره فیل را تلاوت نمودند.

مانند همیشه آقای حسین پور آشپز خوش ذوق و مهربان سفارت با چلوکباب کوبیده و جوجه کباب خوشمزه ای که پخته بود کام همه را با یک غذای ایرانی شیرین کرد.

شاید برای هم ميهنان داخل کشور جمله پایانی چندان مفهوم نباشد ولی هموطنان خارج کشور که مدتها طعم چلوکباب ایرانی را نچشیده اند این مطلب را به خوبی درک می کنند.

[+] نوشته شده توسط رضا در جمعه 23 خرداد 1393برچسب:, در ساعت 12:50 | |
مراسم عید مبعث و اعیاد شعبانیه

 

 

مراسم عید مبعث پیامبر رحمت پنج شنبه شب در اقامتگاه سفیر کشورمان برگزار شد. در این مراسم ایرانیان مقیم سودان و مهمانان از طیفهای گوناگون شرکت داشتند. مراسم با تلاوت کلام الله مجید آغاز و با دعای کمیل ادامه یافت. در بخش بعدی حجت الاسلام محمودی رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص عیدهای یاد شده مطالبی را بیان نمود. سپس گروه سرود مدرسه ایرانیان با مدیریت آقای بحرانی سرودی را در ستایش پیامبر و نسل انقلاب ارایه نمودند.

در بخش بعدی یکی از دانش آموزان مدرسه شعری از حضرت حافظ خواند که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.( خانم صلواتی ). سپس مسابقه اطلاعات عمومی که با چاشنی طنز همراه بود در محیطی شاد اجرا شد و در نهایت مراسم با سخنان کوتاهی از سفیر کشورمان آقای دکتر جویجری پایان یافت.

چلوکباب کوبیده به همراه سالاد که توسط آقای حسین پور آشپز سفارت سرو شده بود پایان بخش مراسم بود که خاطره شام ایرانی را برای همگان زنده کرد.

[+] نوشته شده توسط رضا در جمعه 9 خرداد 1393برچسب:سودان,مبعث, در ساعت 13:41 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
تير 1394
شهريور 1393
مرداد 1393
تير 1393
خرداد 1393
ارديبهشت 1393
فروردين 1393
بهمن 1392
دی 1392
آذر 1392
مهر 1392
شهريور 1392
مرداد 1392
خرداد 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
رضا
لينكستان
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , heidari.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com